Uren, facturen en betalingen
Lees meer over hoe je gewerkte uren kunt aanpassen, zodat deze goed staan voor facturatie.
Uren aanpassen op verzoek van freelancer
De uren gewerkte uren van een dienst worden automatisch de vrijdag in de week na de dienst ‘goedgekeurd’ en gesloten. Als de freelancer ziet dat de uren niet kloppen en aangepast moeten worden, hebben zij tot 24 uur nadat hun dienst is geëindigd om een verzoek in te dienen deze te wijzigen. Als organisatie krijg je hier een notificatie van, en zie je de label ‘afwijkende uren voorgesteld’ op de dienst in het dienstoverzicht. Wanneer de 24 uur om zijn, is het de beurt aan de organisaties. Jullie hebben tot de volgende vrijdag 18.00 om de uren goed te keuren (dus altijd minimaal 5 dagen). Als een van de partijen niet akkoord gaat met de uren, kan hier één keer een aanpassing in worden aangebracht.
Als organisatie kun je ook zelf de uren en de vestiging aanpassen (zonder dat hier een verzoek van de freelancer voor is ingediend), zodat de factuur altijd klopt voordat deze opgemaakt wordt. Zie meer op deze pagina onder ‘Uren goedkeuren’ en ‘Wijzigingen toebrengen’.
Belangrijk: Indien de organisatie het verzoek van de freelancer negeert, wordt het verzoek met aangepaste uren automatisch ingewilligd.
Uren goedkeuren
Origineel geplande uren goedkeuren gaat automatisch, behalve als een freelancer een verzoek heeft ingediend voor nieuwe uren. Als hier geen actie op wordt genomen, zullen de nieuw ingediende uren automatisch worden overgenomen.
Wijzigingen toebrengen: uren of vestiging
Organisaties kunnen ook zelf wijzigingen toebrengen op de gewerkte uren of vestiging. Op deze manier zorg je er zelf voor dat de factuur altijd klopt. Let op: je kunt alleen kiezen uit de vestigingen waar je toegang tot hebt.
Betalingen
Betalingen gaan voortaan via ons betalingsautomatiseringssysteem OPP (tenzij jouw organisatie al gebruik maakt van een eigen systeem). Neem in dit geval even contact op met ons team. Lees hier meer over het volautomatische betaalsysteem OPP.